UJAWNIENIA ZWIĄZANE ZE ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJEM

Zarząd Operior spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu:

Þ jako spółki kapitałowej będącej alternatywną spółką inwestycyjną prowadzącej działalność jako zewnętrznie zarządzający ASI;
Þ wykonującej działalność́ na podstawie wpisu do rejestru zarządzających ASI prowadzonej przez KNF pod numerem PLZASI00407;
Þ jako uczestnika rynku finansowego w rozumieniu niżej wskazanych uregulowań pkt (i)- (iv) (łącznie określanych jaki „Regulacje ESG”):

(i) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych (Dz. U. UE. L. z 2019 r. Nr 317, str. 1 z późn. zm., - „Rozporządzenie SFDR”);
(ii) Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2022/1288 z dnia 6 kwietnia 2022 r. uzupełniającym rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 w zakresie regulacyjnych standardów technicznych określających szczegóły dotyczące treści i sposobu prezentacji informacji w odniesieniu do zasady "nie czyń poważnych szkód", określających treść́, metody i sposób prezentacji informacji w odniesieniu do wskaźników zrównoważonego rozwoju i niekorzystnych skutków dla zrównoważonego rozwoju, a także określających treść́ i sposób prezentacji informacji w odniesieniu do promowania aspektów środowiskowych lub społecznych i celów dotyczących zrównoważonych inwestycji w dokumentach udostępnianych przed zawarciem umowy, na stronach internetowych i w sprawozdaniach okresowych (Dz. U. UE. L. z 2022 r. Nr 196, str. 1 z późn. zm. - „Rozporządzenie RTS”);
(iii) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram ułatwiających zrównoważone inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088 (Dz. U. UE. L. z 2020 r. Nr 198, str. 13 z późn. zm. - „Taksonomia”);
(iv) Rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2021/2139 z dnia 4 czerwca 2021 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 poprzez ustanowienie technicznych kryteriów kwalifikacji służących określeniu warunków, na jakich dana działalność́ gospodarcza kwalifikuje się jako wnosząca istotny wkład w łagodzenie zmian klimatu lub w adaptację do zmian klimatu, a także określeniu, czy ta działalność́ gospodarcza nie wyrządza poważnych szkód względem żadnego z pozostałych celów środowiskowych (Dz. U. UE. L. z 2021 r. Nr 442, str. 1 z późn. zm. - „Rozporządzenie klimatyczne”);

w wykonaniu Regulacji ESG udzielane są następujące informuje:

1)     Spółka uznaje ryzyka dla zrównoważonego rozwoju za nieznaczące. Powodem uznania ryzyk dla zrównoważonego rozwoju za nieznaczące są:

a.      Bardzo niskie prawdopodobieństwo wystąpienia tego typu ryzyka przy przyjętych przez Spółkę: modelu działania, przedmiocie inwestycji, skali inwestycji;

b.      W przypadku wystąpienia tego typu ryzyka, przy przyjętych przez Spółkę: modelu działania, przedmiocie inwestycji oraz skali inwestycji, jego wpływ na inwestycje spółki będzie mieć charakter pomijalny lub łatwy do ograniczenia;

c.      Inwestycje Spółki nie będą mieć charakteru masowego; ze względu na sposób doboru komandytariuszy do Spółki, Spółka upewnia się, że przystępują do niej wyłącznie podmioty zarządzane przez osoby rozumiejące ryzyko oraz jego składniki, lub osoby fizyczne posiadające takie rozeznanie.

2)     Spółka informuje, że nie uwzględnia głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju oraz uzasadnia ten fakt następująco:

W profilu inwestycyjnym Spółki ocena czynników zrównoważonego rozwoju jest utrudniona lub niemożliwa ze względu na specyfikę działalności inwestycyjnej i charakter lokat inwestycyjnych ASI:

·        Inwestowanie w spółki na wczesnym etapie rozwoju, nieposiadające profesjonalnego systemu zarządzania, a w związku z tym: ugruntowanych praktyk zarządzania, strategii działania biorących pod uwagę zmienne środowiskowe lub społeczne, systemów monitorowania i raportowania wpływu na zrównoważony rozwój – w efekcie, gromadzenie i analiza danych od tych przedsiębiorstw byłyby nieproporcjonalnie trudne i kosztowne;

·        Dywersyfikację portfela inwestycyjnego, wobec czego analiza każdego aktywa pod kątem wpływu na zrównoważony rozwój może być niemożliwa lub bardzo utrudniona;

·        Lokaty inwestycyjne Spółki opierają się na transakcjach prywatnych lub spółkach niepublicznych, które nie zapewniają transparentności w kwestii praktyk związanych ze zrównoważonym rozwojem;

·        Lokaty inwestycyjne Spółki dotyczą głównie podmiotów nieposiadających utrwalonej historii lub danych w zakresie czynników zrównoważonego rozwoju, co znacząco utrudnia ocenę ich wpływu na zrównoważony rozwój;

·        Umowy inwestycyjne i struktury finansowania mogą zawierać warunki, które utrudniają lub uniemożliwiają uwzględnienie zagadnień zrównoważonego rozwoju w procesie inwestycyjnym.